fbpx

Digital Markedsføring: De beste tipsene fra OWUP

DE BESTE TIPSENE FRA OWUP SIN HÅNDBOK TIL DIGITAL MARKEDSFØRING

Denne artikkelen er skrevet med tanke på deg som selger smykker og klokker, og som ønsker å begynne med digital markedsføring for produktene dine. Vi har først og fremst samlet disse tipsene for å hjelpe deg med å etablere en større og mer synlig tilstedeværelse på nettet. Jo mer og bedre du sprer ordet om virksomheten din gjennom digital markedsføring, jo større innvirkning har budskapet ditt på verden.

 

digital marketing / digital markedsføring

TIPS 1: SEO – SØKEMOTOROPTIMALISERING

  • Hvem er målgruppen din? Hvilke problemer kan du hjelpe dem med å løse?
  • Lag en liste over nøkkelord og uttrykk som gjenspeiler de spørsmålene målgruppen din kan stille en søkemotor (Google, Bing).
  • Skriv inn disse søkeordene i Google AdWords’ Keyword Planner for å finne lignende setninger.
  • Bestem den månedlige summen av søkeresultater for disse søkeordene.
  • Velg din favoritt blant de 10 beste resultatene.
  • Organisere innholdet på nettstedet ditt for å målrette setningene ved å tilpasse nettstedet ditt ifølge disse vilkårene.
Black and white art of solution - Digital marketing / Digital markedsføring
  • Bruk Google og Bings verktøy for nettredaktører og konsoller for å teste nettstedet ditt.
  • Legg til bedriftens adresse i Google og Bings kartdatabase.
  • Tilpass Kontakt oss-siden for å skille mellom sosialt nettverk og posisjonsinformasjon.
  • Integrer Google Analytics på nettstedet ditt og sett engasjement-mål.

TIPS 2: PPC - BETALING PER-KLIKK-ANNONSER

  • Opprett sosiale medie-kontoer som er spesielt spesifisert for markedsføring av urmaker- og gullsmedbedrifter.  
  • Undersøk nyansene i hvert system for å skape sterkere kampanjer, bruk annonsegrupper for mer effektive annonser. 
  • Velg de riktige nøkkelordene for å maksimere avkastningen. 
  • Utforsk budstrategier for å forhindre bortkastede klikk. 
  • Sett opp kampanjer, annonsegrupper og annonser. 
  • Bygg inn koder for konverteringssporing på nettstedet ditt for å bekrefte antall konverteringer på nettstedet ditt. 
  • Test to versjoner av annonsen din og mål hvilken av dem som gir bedre resultater (A/B-testing).
  • Design landingssider for å tiltrekke deg de som klikker på annonsene dine for å fremme engasjementet. 
  • Start annonsekampanjene dine og følg resultatene på daglig, ukentlig og månedlig basis. Kalibrere kampanjen din i henhold til publikums respons. 
  • Kartlegg ytelse på tvers av PPC-nettverk og justere kampanjene dine basert på hva som lykkes per nettverk. 

 

TIPS 3: MARKEDSPLANER TIL SOSIALE MEDIER

  • Finn de sosiale medieplattformene som passer best til bedriftens demografi. Eksempel: Det er mer sannsynlig at du finner kunder på Facebook og/eller LinkedIn enn TikTok.  
  • Sett opp kontoer og sider for virksomheten din på foretrukne sosiale nettverk. 
  • Tilpass kontoer og sider for å matche nettstedets merkevarebygging.
  • Bygg inn sider og kontoer med fem til ti relevante deler av innholdet for å koble tilbake til bedriftens hjemmeside. 
  • Be kolleger, familie, medeiere og frivillige følge butikken på sosiale medier. 
  • Planlegg et innlegg til hvert respektive nettverk basert på innholdet hvert av disse tiltrekkes av. 
  • Legg ut rutinemessig, basert på hva publikum trenger, i stedet for å markedsføre selve virksomheten.
  • Bruk både offentlige og private Facebook-grupper til å samarbeide og bygge fellesskap.
  • Kartlegg overføring av brukere fra sosiale medier til nettstedet ditt. Kvantifiser hvor mye trafikk hvert innlegg genererer til nettstedet ditt. 
  • Fremme innlegg som driver trafikk til nettstedet ditt for å utvide rekkevidden i din digital markedsføring.
  • Svar på meldinger fra kontoens følgere så raskt og transparent som mulig.
  • Hold innleggene dine engasjerende, interessante og informative. Begrens innlegg som oppfordrer til kjøp til hvert 10.-15. innlegg.
Digital markedsføring Virtual library

TIPS 4: E-POSTMARKEDSFØRING

  • Bestem antall abonnement på e-postlister du ønsker å gjøre tilgjengelig for publikum. 
  • Sett målbare mål for hver av e-postlistene dine.
  • Lag en e-postmal for alle adresselistene dine. 
  • Last opp maler og kontaktlister til din foretrukne administrasjonstjeneste med tanke på e-postliste.
  • Automatisere e-post-oppdateringene dine og programmere det for å hente innhold fra nettstedet ditt.
  • Automatisere e-post-oppdateringene dine og programmere det for å hente innhold fra nettstedet ditt.
  • Lag en kalender og distribusjonsplan for hver respektive liste.
digital markedsføring / Digital marketing - Data analytics
  • Lag en kalender og distribusjonsplan for hver respektive liste.
  • Generere en prøveliste og send en test-e-post til deg selv. 
  • Evaluere e-post-kampanjens suksess fra antall svar på handlingen din, etterfulgt av åpne-rate (folk som leser e-posten din), klikk (folk som klikker på innebygde lenker), bounce (personer hvis kontaktinformasjon er feil) og videresending (folk som har sendt informasjonen din videre til andre).

TIPS 5: OPTIMALISERING AV KONVERTERINGSRATEN

  • Sørge for at hver av sidene dine er basert på hvordan du håper besøkende vil respondere på innholdet på hver respektive side.  
  • Bestem om siden din følger AIDA-formelen (oppmerksomhet, vurdering, konvertering, trygge valget). 
  • Sørg for å ha tittel og nøkkeloverskrifter på sidene dine ved hjelp av søkeord og setninger som er relevante for din virksomhet. 
  • Legg til en lenke for å klikke på hver side for å få besøkende til å gå videre til neste trinn etter å ha konsultert innholdet ditt. Gjør det enkelt for besøkende å engasjere seg i innholdet ditt. 
  • Bruk et dynamisk salgsspråk for å inspirere de besøkende til å agere ut fra budskapet i din digital markedsføring.
Business analysis

Les gjerne også Digital markedsføring for gullsmed- og urmakerbransjen.

TIPS 6: ALTERNATIVE digital MARKEDSFØRINGSTILTAK

  • Kontakte relaterte nettsteder for urmaker- og gullsmedforretninger og be dem linke tilbake til dine sider.
  • Markedsføre artikler og pressemeldinger på vegne av virksomheten din og andre nettsteder.
  • Skrive artikler som gjesteblogger på anerkjente nettsteder og online publikasjoner.
  • Send inn lenken din til alle nærliggende kataloger og bransjeforeninger som gjelder for din organisasjon.
  • Opprett en eksklusiv Facebook-gruppe for foretrukne venner av virksomheten (lojale og potensielle kunder) for å gi deg konstruktive innspill og diskusjoner.
  • Tjen respekt i ditt felt ved å tilby innhold tilgjengelig for nedlasting: videoer, sjekklister, lydklipp, maler og guider.
  • Lag en podcast for å engasjere publikum på daglig, ukentlig eller månedlig basis.
  • Kjøp displayannonser gjennom forskjellige nettverk for å trekke folk til nettstedet ditt.
  • Tilby bloggen din til Google News for å kjøre den i sin nyhetsportal. 
  • Inkludere lenker til nettstedet ditt og sosiale medier i alt trykket materiale du distribuerer.
  • Utvikle og vise spesialverktøy som undersøkelser, spørreskjemaer og kalkulatorer som er nyttige for besøkende, slik at de har ytterlige grunner til å besøke nettstedet ditt  – og anbefale det videre til andre.

TIPS 7: FÅ MEST MULIG UT AV NETTSIDEN DIN

Undersøk OWUPs suksess innen webutvikling, design, vedlikehold og digital markedsføring rettet mot å veilede gullsmed- og urmakerbedrifter – både innen detalj- og e-handel.

Interessert i OWUPs KOMPLETTE liste over nyttig innhold?

Gå til vårt fulle artikkel-bibliotek!

Les flere artikler!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *