DE 5 BESTE MÅTENE Å GJØRE URMAKERBUTIKKEN ANERKJENT PÅ

SKAFF DEG ONLINE-OPPMERKSOMHET

Du vet hvordan du skal selge klokker. Enten det er luksusklokker eller mekaniske klokker, vet du hvordan du får en klokke av høy kvalitet ut av disken og over på kundens arm. I den anledning gir vi deg de 5 beste måtene å gjøre urmakerbutikken anerkjent på.

Du forstår tilliten mellom butikken din og kunden. Men hvordan utvider du den tilliten til kunder som ikke står rett foran deg i urmakerbutikken?

Ett ord: Reklame.

Mer spesifikt: Annonsering på nettet.
Dette er en måte å bringe det samme nivået av kundeservice som tilbys i den fysiske butikken din, over til det digitale markedet. Og kundene dine vil sette pris på det.
Her er 5 velprøvde tips til hvordan du kan trekke oppmerksomhet til nettbutikken din.

 

De 5 beste måtene å gjøre urmakerbutikken anerkjent på

  • Annonsering
  • Bruk sosiale medier riktig
  • Vær god på det du gjør.
  • SEO-Research
  • Bruk Google Adsense

#1 - ANNONSERING

Annonsering er det perfekte eksempelet på å «bruke penger for å tjene penger». På lik linje med å ansette advokater og regnskapsførere, er reklame viktig for å butikkdriften din. Det er gjennom annonsering du sprer ordet om urmaker- eller gullsmedbutikken din.
Butikken din kan være det beste stedet for service på eller kjøp av en vintage Rolex, men med mindre kunden går forbi butikken din, er det bare en måte å gi dem beskjed om din eksistens og ekspertise på: Reklame.

Kanskje er det sånn at du allerede reklamerer, men synes fruktene du høster av annonseringen er for små. Eller kanskje er du for stolt til å skryte av virksomheten din? Uansett årsak er reklame et must, og det er effektive og innbringende måter å gjøre dette på – nemlig ved hjelp av elektroniske plattformer.

Begynn med å tilpasse annonsen din. Fang oppmerksomhet ved kreativt å vise frem virksomheten din. Gjør annonseringen din relevant for kundene dine.

Definer budskapet du vil spre om urmakerbutikken. Hva ønsker du å vise frem? Din eksepsjonelle kundeservice? Ditt autoriserte forhold til luksusmerker? 

Når du har landet hva du vil formidle ut, hva er målet med dette?
Et markedsføringsfirma kan hjelpe deg med å avklare disse målene for deg. Vær klok og veloverveid når du velger den som skal representere virksomheten din.

Nå som du har budskapet, markedsføringsteamet og målene på plass, spør deg selv: Hvordan ønsker jeg å presentere virksomheten min for verden?

#2 – BRUK SOSIALE MEDIER RIKTIG

Sosiale medier er en rimelig måte å engasjere kundene dine på. Det kan også være gøy. Uansett om du foretrekker Twitter, Facebook eller Instagram, er det viktig at bedriften din er til stede på sosiale medier. Og du må samhandle med potensielle kunder på en positiv måte. Tenk på sosiale medier som en digital oppslagstavle for virksomheten. Folk går forbi og forbinder det de ser på tavlen med urmakerbutikken din.

Sørg for at du står bak alt du legger ut. Og enda viktigere; sørg for at innleggene dine handler om produktene dine og tjenestene du tilbyr.

Del din ekspertise som klokkesamler ved å skrive artikler. Link til artikler om klokkesamlinger som du finner fascinerende og spre kunnskapen. Vær kreativ med tanke på bildene og artiklene du legger ut. Sørg for at de samsvarer med merkevaren din. Til slutt vil du skille deg ut på en positiv måte.

#3 – VÆR GOD PÅ DET DU GJØR.

Hvis du leser OWUP sine artikler, er sjansen stor for at du er i urmaker- og gullsmedbransjen. Du er trygg på kunnskapen din rundt premium klokkeprodusenter som TAG Heuer, Patek Philippe, Audemars Piguet og Vacheron Constantin. Forbrukere kan erverve seg disse produktene hos mange bedrifter. Vis dem derfor fordelen med å kjøpe dem hos nettopp deg.

Du vet når en klokke er et kunstverk og når den bare er en klokke. Tilby den beste prisen og førsteklasses service. Forsøk å tilby den type opplevelse de rett og slett ikke kan få ved å bestille fra Amazon. Vis kundene hvor mye du bryr deg om produktene du selger. La deretter produktet snakke for seg selv.

#4 - SEO-RESEARCH

SEO er forkortelsen for søkemotoroptimalisering. Hvis reklame er som å fiske, er SEO det optimale agnet. De fleste trykker ikke videre fra side 1 i et Google-søk. Det betyr at virksomheten din må lande på første side. En måte å øke plasseringen din på, og få trafikk til nettstedet ditt, er SEO. Velg attraktive søkeord som ofte finnes i søk, og diriger kunder til virksomheten din. Å ta seg tid til å undersøke SEO-strategier relatert til din bransje, kan øke merkevarebevisstheten din. Hvis folk kjenner til virksomheten din, er det mer sannsynlig at de handler hos deg når de skal kjøpe en klokke. SEO er også en utmerket måte å knytte virksomheten din til eksklusive merker. Når folk handler klokker på nettet vil du at de skal tenke på din butikk.

#5 - BRUK GOOGLE ADSENSE

Betalte annonser er en utmerket måte å gjøre virksomheten, både detaljhandel og nettbutikk, synlig for målgruppen din. Begrens publikum, skreddersy sjargongen din og bruk AdSense. Hva gjør AdSense? Google integrerer annonsene dine automatisk på nettsteder som er mest relevante for merkevaren og målgruppen din. AdSense dirigerer annonsene dine til de mest mottakelige stedene.

HVA BETYR DETTE FOR URMAKERFORRETNINGEN DIN?

Dette er altså de 5 beste måtene å gjøre urmakerbutikken anerkjent på. Nå har vi servert deg mye informasjon, og forhåpentligvis har du fått en større forståelse av hvordan du kan bygge bevissthet rundt virksomheten din. Hvis du imidlertid leste dette og tenkte, «dette høres bra ut, men hvor begynner jeg?».
Svaret på de spørsmålene er: Vi er OWUP. Our World Unite People (Vår Verden Forener Mennesker).

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *