Digital strategi som gir resultater

Utvikling av digital strategi

Ja, vi bygger nettsider, skriver blogginnhold og poster på sosiale medier. Men enda viktigere utvikler vi digitale datadrevne strategier som bruker disse elementene for å skape en interesse rundt merkevaren din. Dette fører til lojale kunder som stoler på at du kan møte og tilfredsstille deres behov for kvalitet innen klokker og smykker.

Tenk på en digital strategi som et konseptuelt rammeverk skapt for å oppnå dine bedriftsmål og øke konkurransefortrinn, vekst, lønnsomhet og verdi. Owup implementerer din digitale strategi basert på vår lange erfaring – slik når du dine bedriftsmål.

Sammen kan vi se det store bildet for å bestemme hvordan vi kan bruke webteknologi og innhold for å forbedre lønnsomheten til bedriften. For å kunne skape en effektiv digital strategi, må vi først snakke sammen for å kartlegge følgende punkter:

Spør deg selv dette: digital strategi
  • Hvis du allerede har et nettsted må vi finne ut hvilket utgangspunkt siden har med tanke på nåværende kundetrafikk og konvertering. Hva ønsker du å forbedre? Representerer nettstedet merkevaren din? Har du en bedriftsblogg, eller har du behov for en? Er produktbilder og beskrivelser oppdaterte og reflektere de varebeholdningen din? Har du en funksjonell live chat? Hvordan rangerer nettstedet ditt i forhold til konkurrentene dine?
  • Hvis du ikke har et nettsted fra før, må vi vite hvordan du ønsker at nettstedet ditt skal se ut. Hva håper du et nettsted kan gjøre for å øke din digitale synlighet og forbedre salg samt merkevaregjenkjenning?
  • Hva er den nåværende SEO-strategien? Har du en sjekkliste for søke- og nøkkelord?
  • Hvor stort er budsjettet for digitale annonser og hvor mye bruker dere per dags dato? Hvor plasserer dere annonser (Google, Facebook, Instagram osv.)? Oppnår dere forventede resultater av annonsene? Er annonsene rettet mot å kunngjøre nye produkter, få likes, konvertere salg, øke merkevarebevissthet eller øke markedsandelen? Hvordan måler dere suksess?
  • Har du en e-postliste over eksisterende og potensielle kunder? Hvordan vil du evaluere effektiviteten av tidligere e-postkampanjer? Hvilken e-posttjeneste bruker du (for eksempel MailChimp)?
  • Har du en digitale tilstedeværelse på Twitter, Facebook, Google eller andre plattformer? Hva ønsker du å oppnå ved å bruke disse kanalene (for eksempel generell økt bevissthet rundt merkevaren, markedsføring for kampanjer osv.)?
  •  Hvor stor andel av nettsalgene kommer fra mobil og hvor mye kommer fra desktop? Har du en mobilstrategi som legger til rette for optimaliserte kjøpsopplevelser fra smarttelefoner og nettbrett?
  • Hva er den nåværende andelen av salg på nett kontra salg i butikk? Skiller noen produktkategorier seg ut? Hva vil endre eller utvikle seg i fremtiden?
Gi din urmaker- og gullsmedbedrift et digital fortrinn

Din digitale strategi er en pågående prosess. En digital strategi gir deg muligheten til å lære om kundene, samtidig som du driver mersalg og styrker din digitale tilstedeværelse. Ved å ta i bruk en strategi kan du gjøre endringer basert på data som viser hva som fungerer og ikke.

En digital strategi bør ses på som et verktøy, og det er viktig å ikke kun fokusere på det endelige målet. Selv om du har et nettsted, poster innlegg på sosiale medier og sender ut e-poster til kunder, betyr ikke dette nødvendigvis at du har nådd målene dine. For å møte bedriftsmålene må du også måle resultatene av det du gjør digitalt.

Owup kan hjelpe deg med å måle suksessen og effekten av dine digitale verktøy. Vi kan deretter bruke disse verktøyene for å oppnå en enda større suksess for bedriften din. Fyll ut skjemaet nedenfor slik at vi sammen kan finne løsninger som hjelper deg med må utvide bedriften din – både nettbutikken og den fysiske butikken.

Kom i kontakt