Remarketing: Redd inn tapt fortjeneste!

Har du noen gang sett en vindusshopper utenfor butikken din? Ønsker du at når de gjør det samme andre steder, så kan de se en annonse som minner dem om butikken din? Kunder gjør dette online hele tiden. Remarketing gir deg sjansen til å knytte dem til deg selv etter at de har forlatt nettsiden din.

Remarketing er viktig for enhver nettbutikk. Dette er en måte å legge igjen bedriftens inntrykk av en kunde, og en en måte å holde fast ved en kunde til et kjøp er fullført. Remarketing-strategier innen gullsmedbransjen er blant de mest effektive verktøyene i verktøykassen innen digital markedsføring. 

HVA ER REMARKETING?

Har du noen gang har søkt etter et bestemt produkt på Google, og lagt merke til at annonser med aktuelle produkt vises på ikke-relaterte nettsteder noen dager senere? Da er du kjent med Remarketing (også kjent som Retargeting)
Å få kunder til å plassere produkter i handlekurven er som å ha dem på sidelinjen. Retargeting-annonser er det som får dem inn på banen.

Remarketing campaign

Slik fungerer remarketing: En kunde sjekker ut nettsiden din. Nettstedet ditt mater kundens nettleser med en informasjonskapsel. Kunden fører den digitale markøren til andre nettsteder gjennom søkemotoren og planter display-annonsene dine på nye nettsteder de besøker. Nettbutikken din minner kunden om deres interesse. Remarketing er en effektiv metode for å oppnå høyere salgstall.

Remarketing bygger et tilpasset publikum av besøkende til nettsidene dine. Digitale markedsføringsstrategier gjør at annonseringen din kan jage bort en kunde, uten at de vet det. Som gullsmed kan du tenke på det som om du har fulgt opp en kunde i den fysiske butikken din. Hvis de etter dette støter regelmessig på deg, har du en gyllen mulighet til å følge dem opp

Digital markedsføring er gunstig for gullsmeder og urmakere fordi dere selger luksusartikler som ikke kjøpes på impuls. Kundene tenker seg om før de handler. En liten påminnelse kan overbevise dem om å gjøre et klokt kjøp som igjen sørge for at din omsetning øker.

REMARKETING-VERKTØY FOR GULLSMEDER OG URMAKERE

Remarketing kan være en del av en epostmarkedsføringsplan for gullsmeder og urmakere for å nå ut til potensielle kunder. Gullsmedbutikken din kan bygge opp sin merkevare gjennom markedsføringsarbeid. Sosiale medieplattformer er gode steder å kjøpe annonser. Potensielle kunder bruker tid på sosiale medier slik de tidligere pleide å se på TV-reklamer.

I motsetning til en TV-reklame på 30 sekunder kan en digital bannerannonse forbli på skjermen så lenge noen leser en artikkel. Kunden din absorberer den når de skummer gjennom en nettside, som en annonse som følger dem rundt arbeidsområdet ditt, og minner dem om hva du har å tilby. Det hjelper at klokker og smykker er fristende produkter. Den visuelle appellen gjør dem tiltrekkende. Jo lenger du ser på en vare, jo mer villig er du til å betale en høy pris. 

Det er flere plattformer for remarketing. Å dominere hver plattform er en en dyr affære. Det er bedre å nullstille på en enkelt plattform og utvide etter behov. 

Her er tre gode alternativer:

RETARGETING PÅ FACEBOOK

Facebook har en global rekkevidde på 22 milliarder klikk per år. Og enda bedre: Som et nettverk, kan Facebook kuratere tilpassede målgrupper bygget mellom venner og familie. Du kan konfigurere bestemte målgrupper filtrert etter sidene de har besøkt. Hvis du selger klokker og smykker, kan Facebook-annonsene dine målrettes mot brukere som nylig har søkt etter «klokker» og «halskjeder.» Du retter på denne måten annonsen din mot et interessert publikum.

Business Manager er en Facebook-tjeneste som sporer all aktivitet på sidene dine og hjelper deg med å katalogisere salg og interesse for gullsmed- eller urmakerbutikken din. Du kan se kundene som er interessert i virksomheten din og markedsføre et budskap som vekker deres oppmerksomhet. Med andre ord: Facebook lar deg markedsføre overfor dem som har høyest sannsynlighet for å konvertere.

NYHETSBREV & FORLATT HANDLEVOGN-MAIL

Eksisterende kunder utgjør omtrent 60% av salget ditt. Et nyhetsbrev er en måte å la ordene minne eksisterende kunder om verdien for den vakre diamantringen du solgte dem. Eksisterende kunder har vist seg å kjøpe 33% mer enn førstegangskunder.

Denne statistikken understreker viktigheten av et «Forlatt handlevogn«-kjøp. Forlatte handlekurver er når noen legger et produkt fra urmaker- eller gullsmedsiden din i den digitale handlevognen, men forlater nettsiden uten å fullføre kjøpet. Retargeting av forlatt handlekurv hjelper deg med å å få fullbrakt handelen. Å sende et nyhetsbrev på e-post er en utmerket måte å engasjere eksisterende og potensielle kunder på.

REMARKETING PÅ GOOGLE

Og så er det Google. Som den største søkemotoren i verden går 70% av verdens søketrafikk gjennom Google. Naturligvis er Google en flott plattform for en gullsmed å markedsføre varene sine på. Start med å bruke Google Ads. Lag en annonse med et platina-armbånd eller diamantklokke fra et designer-smykkemerke. Standard remarketing lar deg nå tidligere besøkende på nettstedet ditt mens de surfer i displaynettverket. Dynamisk remarketing øker salget ved å bruke annonser med produkter eller tjenester som vises på nettstedet ditt eller appen din.

Remarketinglister for søkeannonser retter seg mot tidligere besøkende når de søker på Google etter at de forlater nettstedet ditt. Video-remarketing viser annonser til de som har sett youtube-videoene dine. Remarketing med kundelister lar deg filtrere kontaktlister med informasjon kunder har delt med deg. Når disse kundene bruker Google, kan de se annonser for bedriften din på tvers av forskjellige Google-produkter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *