Markedsføring under en økonomisk lavkonjunktur – Dette gjør du

Det er fortsatt et marked for luksussmykker. Mange mennesker har sluppet å bli berørt av pandemien. De jobber fremdeles, de nyter fortsatt rikdommen sin, og de unner seg dyre produkter.

Når du driver med markedsføring under en økonomisk lavkonjunktur, er det mange ting du kan gjøre for å sikre at du er strategisk. I stedet for å utforske nye markedsføringsstrategier, bør du vurdere å oppdatere måten du har presentert merkevaren din på. Slik luksussmykkene dine blir effektivt markedsført under en økonomisk lavkonjunktur:

Markedsføring under en økonomisk lavkonjunktur – Priser

Ingen vil gjette seg til hvor mye et diamantkjede eller safir-armbånd koster. Forhåndsprising hjelper folk å få oversikt på hva kostnadene er. De kommer nemlig ikke til å sende deg en prisforespørsel. I stedet ønsker de at du skal fortelle det som det er. Dette etablerer tillit slik at folk ikke føler at du prøver å lure dem på en eller annen måte.

Tydelighet rundt priser fungerer på samme måte uansett om du har en fysisk butikk eller driver innen e-handel. Identifiser kostnaden. Hvis du foretrekker det, kan du også velge å liste opp noen fordeler og/eller forklare hva som inkluderes. Når folk kan se prisene, er det mer sannsynlig at de føler seg komfortable med å handle med deg – på grunn av god og utfyllende informasjon.

Woman trying on necklace - markedsføring under en økonomisk lavkonjunktur
Woman trying on a heart shaped necklace

Etablere en Returpolicy

Spesielt innenfor en økonomisk lavkonjunktur vil folk vite hva returordningen er. Det er utallige grunner til at noen kanskje må returnere luksussmykker – det var ikke det de forventet, personen de kjøper for har allerede et lignende smykke, eller personen er ikke lenger i livet. Uansett årsak; vær tydelig på hva din returordning er.

Å ha en returordning er helt essensielt. Det finnes mange smykkerbutikker folk kan handle hos. Mange har retningslinjer for retur. Det gir trygghetsfølelse dersom noen ikke vil gjennomføre kjøpet. Manglende returordning kan få folk til å stille spørsmål om kvaliteten på det du selger og integriteten til virksomheten din.

Du kan bestemme hva slags returpolitikk som er rettferdig. Når du har strukturert policyen, kan du informere om den i butikken din og på nettstedet ditt. Identifiser hvor lenge folk har på å returnere, hvordan du vil gi dem refusjon (eller lagre kreditt), og prosessen folk trenger å følge.

Markedsføring under en økonomisk lavkonjunktur – Bilder

Når du bytter til e-handel, stoler du i stor grad på bilder for å selge luksussmykkene dine. Folk må føle at de surfer personlig. Selv om de ikke kan prøve produktene, må de ha en klar forståelse av hva de kjøper.

Å ta bilder av smykkebeholdningen din med smarttelefonen din og laste dem opp på nettet er ikke godt nok. For å markedsføre deg selv, både nå og i fremtiden, må du investere i profesjonell fotografering. Inkluder flere bilder av smykkene, som viser de forskjellige vinklene. Vis frem smykkene på en nær og personlig måte, slik at folk kan se hva som er så spesielt med dem.

Du trenger heller ikke å stole kun på bilder som det eneste bærende elementet. Når du får inn nye produkter i butikken, er et godt tips å lage en video. La noen stå modell med smykkene på, for å vise hvor godt de tar seg ut. La kameraet bevege seg rundt smykkene for å vise de fantastiske perlene, linjene og hvordan de glitrer. Disse videoene kan ikke bare legges ut på nettstedet, men også på sosiale medier.

Når du forbedrer bildene dine, kan du selge smykkene dine mer effektivt ved å svare på spørsmål. Folk kjøper smykker basert på estetikk. Uansett hvor flotte beskrivelsene dine er, handler det i det store og hele om det visuelle. Pass på at du viser frem hvert eneste produkt på en best mulig måte. Disse tipsene er ikke bare relevante i markedsføring under en økonomisk lavkonjunktur, men spesielt viktige nå ettersom at flere ser på smykker på nett enn å gå i butikken.

Oppdater Emballasjen For å Målrette Mot Forskjellige Markeder

Ikke bare anta at det er ett marked som passer for luksussmykkene dine – det være seg i markedsføring under en økonomisk lavkonjunktur eller i andre tider. Du vil appellere til en rekke forskjellige markeder fordi alle har lyst til å unne seg noe luksuriøst fra tid til annen. I tillegg kan det hende at noen kjøper gaver.

Emballasjen du tilbyr kan være en betydelig påvirkningsfaktor. Er emballasjen representativ for kostnaden? Er det forskjellige typer emballasje basert på anledningen? Noe så enkelt som å gjøre oppdateringer på måten du pakker klokker, smykker og andre gjenstander på, kan ha stor betydning.

Utover å bare gjøre oppdateringer, sørg for å markedsføre disse. Vis frem emballasjen på nettstedet ditt. Gi alternativer slik at folk kan velge hvilken eske som vil fungere for dem. Når du begynner å tilby en avansert pakke, kan det hjelpe med å øke konverteringsfrekvenser, slik at du kan øke inntektene drastisk.

Lag Innhold

Innhold selger. Det er derfor innholdsmarkedsføring er en av de beste tiltakene du kan gjøre for virksomheten din. Det gjør deg ikke bare mer synlig i søkemotorene, men etablerer deg også som en bransjeledende. Folk vil høre fra deg om smykkene og klokkene dine.

Innholdet kommer i alle fasonger og størrelser. Snakk med folk om hvorfor de skal kjøpe smykkene dine. Hva er det som gjør deg bedre enn konkurrentene? Hvorfor foretrekkes visse produkter? Til hvilke anledninger bør forskjellige typer smykker brukes?

Du kan ikke anta at alle vet hvorfor de skal kjøpe luksussmykker. Din evne til å underholde og utdanne gjennom innholdet ditt kan bidra til å få mer oppmerksomhet rundt merkevaren din. Dette kan hjelpe å konvertere de som var usikre på om de ville bruke pengene på en luksusklokke eller et nytt halskjede.

Innhold bør opprettes regelmessig, og det er mange emner du også kan dekke. Blogger, vlogger, videoer, bilder med mer kan være gode og effektive måter å dele detaljer om merkevaren og produktlinjen din på – samtidig som det gir mer innhold til søkemotorene.

Du vet nå hva du skal gjøre i din markedsføring under en økonomisk lavkonjunktur. Lær mer om hvordan du kan bryte ut av den økonomiske nedgangen med hjelp fra oss i OWUP. Vi tilbyr reklame- og nettutviklingstjenester eksklusivt til klokke- og smykkebransjen og ser frem til å vise deg hvordan du kan utvide virksomheten til også å inkludere e-handel.

Les mer om digital markedsføring i urmaker-og smykkebransjen.