Innholdsmarkedsføring for Gullsmeder

Innholdsmarkedsføring for Gullsmeder: INTRODUKSJON

Sosiale medier er avgjørende for enhver virksomhets markedsføringsstrategi. Mens gullsmed- og urmakerforretninger er personlige virksomheter, er hensikten med sosiale medier å tiltrekke kunder til butikkene, både de fysiske og virtuelle. Annonsering har alltid vært en del av forretningsmodellen din, selv om det bare er på et muntlig nivå. Innholdsmarkedsføring på sosiale medier lar jungeltelegrafen spre seg raskere og med mer presisjon. Men selvfølgelig er det bare effektivt dersom du er konstant.

Hvis folk kommer til nettstedet ditt og finner ut at det siste blogginnlegget ditt er to år gammelt, er det som å gå inn i et rom som er halvmalt. Å publisere innlegg daglig kan være kjedelig. Vi forstår din bekymring, men en sosial mediestrategi er viktig og vil være til nytte for din virksomhet.

Hvorfor er innholdsmarkedsføring på sosiale medier viktig?

Hvis hver kunde du noen gang har hatt gikk forbi butikken din hver dag, ville det styrket virksomheten? Nesten helt garantert, ja. Vil hver kunde du noen gang har hatt gå forbi butikken din hver dag? Nesten helt garantert; nei.
Innlegg på sosiale medier kan engasjere lojale kunder samtidig som du søker nye kundeforhold.

For å oppnå dette må du konsekvent publisere nytt innhold. Gjennom å engasjeres vil kundene bli minnet på din eksistens uten at de bombarderes. Sosiale medier er ment å være positive plattformer som skal være en del av din digitale markedsføringsinnsats.

Social media folder on iPhone containing Instagram, Facebook & Twitter - innholdsmarkedsføring

Det er ikke bare å legge ut informasjon for å få folk til å klikke. Du vil at innholdet skal informere folk om hvorfor de trenger det du selger, og overbevise dem om å kjøpe den nødvendigheten fra deg. Det er ikke clickbait. Jo mer nyttig innholdet er, desto mer effektivt omsettes det til inntekter.

Det handler ikke bare om at potensielle kunder kjenner bedriftens navn, men også å vite at virksomheten din er ensbetydende med kvalitet. Bruk din ekspertise når du skriver. Alt du vil dele i butikken for å få en handel i havn, kan du også dele med kundene på sosiale medier.

Bruk en sosial mediestrategi og innholdsmarkedsføring for å planlegge og distribuere innholdet ditt, slik at du kan fokusere på å lage smykker.

5 TRINN FOR HVORDAN DU PLANLEGGER INNLEGG PÅ SOSIALE MEDIER.


#1 – FINN ET EMNE FOR HVER MÅNED.

#2 – TA NYE ELLER LAST NED BILDER

#3 – SKRIV EN TEKST FOR HVERT INNLEGG

#4 – PLANLEGG INNLEGGENE I FACEBOOK CREATOR STUDIO

#5 – FREM INNLEGGENE DINE


# 1 – FINN ET EMNE FOR HVER MÅNED

Ved å velge et månedlig tema for innholdet ditt, kan du vise frem forskjellige aspekter av virksomheten din. Det diversifiserer hva du selger, og hjelper til med å øke salget mens du administrerer varelageret. Du er kanskje kjent for utsøkt utformede kabalringer, men hvis alt du markedsfører er kabalringer, hva skjer da med beholdningen din?

Hver måned er en mulighet til å vise frem gjenstander som appellerer mer til en online vindusshopper enn personlige kunder i en fysisk butikk. Å holde seg til emnet planter frø i kundens sinn uten å presse dem til å kjøpe. Dette er effektiv gullsmed innholdsmarkedsføring.

#2 – TA NYE ELLER LAST NED BILDER

Benytt sosiale medieplattformer som et middel for direkte annonsering til kundene dine. I stedet for å bruke en annonse for å vise den nyeste samlingen av ringer, kan du bare legge ut et bilde på Facebook eller Instagram for å utvide rekkevidden og engasjere publikum. La smykkene skinne i lys av markedsføringen.

Selv med alle filtrene som digital fotografering gir, er det noen ganger bedre å bruke ferdiglagde bilder fra merkevarene dine. Hvis du har en bildebank med profesjonelle bilder fra tidligere markedsføringskampanjer, er det nå på tide å bruke dem. 

Søk i reklamemateriell på nettsteder etter merkevarene som selges i butikken din. Siter og kildehenvis for å trekke potensielle kunder til nettstedet ditt.

#3 – SKRIV EN TEKST FOR HVERT INNLEGG

Inkluder tekstlinjer sammen med et bilde du legger ut. Selv om det er en enkelt setning, er det viktig å publisere innhold som inspirerer, utdanner eller underholder. Rent transaksjonsorienterte innlegg blir ignorert over tid. Leseren/kunden din må kunne dra nytte av informasjonen du gir. 

Positivt engasjement overfor merkevaren din vil erverve tillit. Når tiden kommer til å kjøpe en klokke eller et smykke, vil de tenke på virksomheten din.

Innlegget ditt skal inneholde en oppfordring til handling. Noen ganger er innholdet ditt ment å tvinge leserne til å kjøpe. Andre ganger oversettes det ganske enkelt til engasjement. Uansett kan du måle innleggets effektivitet ved å se hvor mange lesere som følger med Call to Action.

Det er viktig å forstå hvordan sosiale medieplattformer forsterker en melding. En hashtag (#) hjelper til med å filtrere et nøkkelord på Instagram, men er et meningsløst «tallskilt» på Facebook. Og på Facebook-siden din kan du legge ut en lenke til en ekstern artikkel på, men lenken åpnes ikke på Instagram.

#4 – PLANLEGG INNLEGGENE I FACEBOOK CREATOR STUDIO

Facebook-annonsering er en integrert del av din markedsføringsstrategi for sosiale medier. Facebook er fremdeles ledende blant sosiale medier på tvers av nasjoner og demografi. Facebook eier Instagram. De to plattformene bruker Creator Studio til å planlegge innlegg på forhånd. Dette gjør det lettere for deg å håndtere sosiale medier på egenhånd. 

Dersom innholdet du foretrekker å generere er fine smykker, kan du imidlertid ansette en sosial media-ansvarlig til å bruke Creator Studio på dine vegne. En leder for sosiale medier vil kunne bestemme hvilke dager/tidspunkt publikum er aktivt og planlegge innleggene dine deretter.

Plugin for Facebook WooCommerce lar deg tagge produkter i innleggene dine. Hvis folk bruker Facebook som en nettleser, kan du ta med deg gullsmedbutikken til den nettleseren.

#5 – FREM INNLEGGENE DINE

Korrekt bruk av digital markedsføring er som å overbevise noen på andre siden av gaten om å komme inn i butikken din. Ukorrekt bruk er det samme som å rope i et tomt rom. Det er så mye innhold på Facebook og Instagram at organisk rekkevidde fort kan bli unnvikende. Å fremme innleggene forsterker rekkevidden til potensielle kunder.

Dette er en annen fordel ved å ansette en Sosial Media Manager. De vil hjelpe deg med å spisse innleggene dine på sosiale medier for å målrette ditt mest mottakelige publikum på plattformer som Facebook eller hyppige besøkende til nettstedet ditt.
E-postmarkedsføring kan utvide rekkevidden til kunder som ikke følger deg på sosiale medier og få dem til å engasjere seg overfor merkevaren din.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *