SEO FOR GULLSMEDER

Introduksjon: SEO FOR gullsmeder

Kjøper du varer du ikke har tenkt å selge? Selvfølgelig ikke.

Du selger hvert eneste produkt som kommer i din besittelse. Ville du være fornøyd med å kaste bort digital markedsføringskroner i stedet for å lede trafikk til nettstedet ditt? Søkemotoroptimalisering (SEO) hjelper nettstedet ditt til å fungere for deg. Et nettsted er viktig for enhver gullsmed og urmaker. Bedriftens nettside kan poste innlegg for å generere jevn trafikk, og dermed holde nettsiden øverst i søkeresultaten. I denne artikkelen vil du lære om SEO for gullsmeder og urmakere.

Som PPC-annonser eller sosiale medier, må enhver digital markedsføringsplan inkludere SEO-tjenester.

SEO for jewelers/SEO for gullsmederWoman holding phone while working on PC on workdesk.

Hva er Teknisk SEO?

SEO-tjenester (Search Engine Optimization) styrker bedriftens nettside-plassering i søkeresultatene. Jo høyere virksomheten din kommer på Googles rangering, jo flere kunder går inn i butikken.

Teknisk SEO er enda viktigere. Ved å snakke en søkemotors språk, sørger teknisk SEO for at nettsted-designet ditt oppfyller søkemotorens tekniske krav for å forbedre rangeringene naturlig.

Tenk på en søkemotor som en dørvakt på en nattklubb. Den vil se over nettstedet ditt og bedømme om det er verdt å slippe inn i det gode selskap. Teknisk SEO sørger for at nettstedet ditt er teknisk forsvarlig, organisert og godt konstruert.

SEO for Gullsmeder og Urmakere: Sjekkliste

Vi har nå vært gjennom det grunnleggende. Nå skal vi gi deg den informasjonen som er viktig for å forbedre nettstedets tekniske SEO for gullsmeder og urmakere.

Siden denne prosessen er teknisk, kan det være verdt å konsultere en webdesigner eller et SEO-selskap. Hvis du er en gjør-det-selv-bruker eller bare ønsker å bekrefte at webdesigneren er verdt pengene du betaler, kommer det her en sjekkliste for SEO:

#1 – Søkeord-Research

SEO begynner med søkeord-research . Å fokusere på emner som interesserer kundene øker engasjementet. Å bruke disse søkeordene i artikkel-overskrifter og URL-lenker hjelper artikkelen å tiltrekke søkemotorer. For eksempel så er «SEO for gullsmeder» søkeordet for denne siden. Søkeord er som verktøy, men å ha en verktøykasse betyr ikke at jobben automatisk blir gjort. Du må bruke søkeordene effektivt.

For å oppnå dette kalles overbruk av søkeord keyword stuffing. Denne øvelsen kan føre deg til toppen av søkeresultatene, men den vil ikke holde deg der.

For det første lener keyword stuffing for tungt på bestemte nøkkelord, noe som fører til innhold som er kjedelig å lese. Og enda verre; søkemotorer vet når de blir forsøkt lurt. Keyword stuffing kan få nettstedet ditt straffet. Ironisk nok er det å bruke «keyword stuffing» tre ganger i et enkelt avsnitt et eksempel på keyword stuffing.

#2 – Landingssider

En landingsside introduserer en kunde for virksomheten din. Tenk på landingssiden din som inngangen til den virtuelle butikken. Du utformer urmaker- eller gullsmedbutikken din slik at kunden kan se varene dine.

Bombarderer du en kunde når en han eller hun kommer inn døren? Nei. Du viser dem akkurat nok til at de har lyst til å fortsette å handle. Søkeord snakker til søkemotorer. Innhold snakker til kunder. Hold innholdet ditt relevant for kundene dine, for å få mest mulig ut av SEO.

#3 – Title Tags

Title tags er for nettstedet ditt hva utstillingsvinduer er for smykker og klokker. Dette er HTML-elementer som viser tittelen på en webside. Her er et eksempel på hvordan de ser ut: “Primært nøkkelord – Sekundært nøkkelord | Ditt merkenavn”.
Å begrense antall tegn til 55 er viktig. Hvis du legger til referansenummeret til en klokke, kan det også gi et ekstra løft, ettersom klokkeelskere ofte søker etter dette

Jo mer unik tittelkoden din er, desto mer effektiv er den. Faktisk er title tags den nest viktigste SEO-faktoren på siden. Kun slått av innholdet.

Tenk på det som å lage en prinsesseskåret forlovelsesring. Ringen er det som betyr mest for friereiet, men hvis du ikke gir kunden en tiltalende eske til ringen, vil den miste litt av glansen.

#4 – Metabeskrivelse

Bli med oss ​​når vi oversetter teknisk sjargong til viktig informasjon for smykker og klokker.

Metabeskrivelse refererer til ordene som beskriver nettsiden som er innebygd i dokumentets kode. Du har sett den litt meningsløse teksten som kommer etter .com? Dette kalles metadata.

Søkemotorer leser disse metadataene og bruker informasjonen til å rangere nettstedet ditt og vise uskarphet i søkeresultatene. Smart valgte søkeord er ideelle metakoder. Metakoder inkluderer < title > og < description >. Eksempelvis så er metabeskrivelse på denne siden «Et nettsted er viktig for enhver gullsmed og urmaker. Lær om SEO for gullsmeder og urmakere på owup.no.».

#5 – URL-Struktur

Når vi først graver såpass dypt, la oss også forklare viktigheten av URL-struktur til nettsiden din. URL kan høres nerdete ut, men i virkeligheten er det dette du gjør når du skriver inn et nettsted i nettleseren din. URL Structure benytter nøkkelord for å kategorisere virksomheten din. Her er et eksempel på URL:

https://example.com/jewelryindustry

Når Google ser nettstedet ditt, ser de mer enn bare forsiden av butikken. De viser bakrommet du bruker til lagring. Du lar ikke alle de usolgte produktene dine ligge i en massiv haug med ringer, halskjeder og armbånd bare fordi kunden ikke kan se dem. Med URL-struktur er det viktig å velge unike, effektive søkeord og holde dem korte.

#6 – Søkefraser

Søkefraser brukes til å snakke kundens språk. Hvem selger du smykker og klokker til? En fyr som kjøper en forlovelsesring eller en kvinne som kjøper luksusklokke til sin manns 30-årsjubileum? Kanskje innlegget ditt bruker lokal SEO for å nå målgrupper i nærheten av butikken din?

La ekspertisen din drive innholdet ditt. Smarte søkeord vil tiltrekke lesere. Det er gunstig å ha disse søkeordene i bakhodet før du begynner å skrive artikkelen slik at du naturlig kan flette dem inn i artiklene dine. “Unikt” og “relevant” betyr å skille seg positivt ut på det digitale markedet.

#7 – Bildekoder

Å sette inn bilder i artiklene dine gjør det lettere å konsumere dem. Det kan være bilder fra butikkfasaden din eller som er hentet fra andre artikler.

I likhet med valg av søkeord, bør disse bildene være overbevisende. Ved siden av bildene vil du skrive koder som tilordner søkeord til bildetittelen og fylle ut «alt-tekst»-boksene. Velvalgte bilder kan heve rangeringen din gjennom bildesøk-resultater. Alt-teksten forsterker budskapet ditt og gjør det mer tilgjengelig for søkemotorenes crawlere.

Dette er enda en måte å optimalisere nettstedet ditt og lede trafikk til gullsmed- eller urmakerbutikken din.

#8 – Linkbygging

OK. Nå snakker vi virkelig butikk. Linkbygging bruker hyperkoblinger fra andre nettsteder. Koblinger er som jernbanespor som forbinder nettstedet ditt med internettets mer etablerte sider. Søkemotorer bruker lenker til å gjennomsøke nettet Backlinks vil spore lenken tilbake til nettstedet ditt.

Interne lenker kobler to sider ditt eget nettsted. For eksempel, hvis du skrev et blogginnlegg om halskjeder, kan du lenke til det på salgssiden for halskjede. Linkbygging er et utfordrende aspekt av SEO, men å bygge lenker av høy kvalitet øker virkelig virksomhetens vekst på nettet.

#9 – Få fart på nettstedet ditt

Folk ønsker øyeblikkelig tilfredsstillelse. Det kan være vanskelig for håndverkere i gullsmedbransjen å forstå. Det tar millioner av år å danne sjeldne perler. Utskjæring og steinsetting tar timer. Nettstedet ditt må bevege seg raskt med forbrukerens korte oppmerksomhetsspenn.

Den hastigheten landingssidene åpnes i påvirker Googles rangering. Du må optimalisere nettstedet ditt for å åpne sider raskt. Tenk deg hastigheten på nettstedet ditt som hengslene på inngangsdøren din. Hvis hengslene er rustne, er det vanskeligere for kundene å komme seg inn. Jo raskere nettstedet ditt er, desto mer engasjerende opplevelse for brukeren. Å engasjere brukere transformerer dem til kunder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *